Husets fotograf kom strålende fornøyd på jobb dagen etter en spontan kollegial sammenkomst på DinSides nye "stamsted" for slike utskeielser, Café Con Bar på Vaterland i Oslo.
- Se her, vi fikk oppdelt regning!
Så viste han frem et fotografi av gårsdagens restaurantregning. (Fotografen vår er alltid på jobb, og lar ikke sjansen til å ta et interessant fotografi gå fra seg.) Der var øl- og matkonsumet sirlig listet opp per hode, nummerert som gjest 1, 2, 3 osv.
Det hele er så såre enkelt, men aldeles genialt. med en slik regning trenger ingen å sitte og knaste på mobilens kalkulator for å finne ut hvem som skal betale hva. Ingen her på huset har noensinne fått slike regninger før. Hvorfor i all verden har ikke alle restauranter et slikt tilbud?
- Jeg vil tro de fleste har kassasystemer som gjør det mulig å dele opp regningen slik vi gjør, men mange lar være å bruke det, sier daglig leder på Café Con Bar, Eva Norheim.
- Om det er fordi de ikke kan det, eller ikke gjør det fordi det tar litt lenger tid å legge inn bestillingen i systemet, vet jeg ikke.
Hos Café Con Bar ordnes så og si alle bestillinger slik at gjestene kan få en oppdelt regning etterpå.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger