Det sier Mario Blazevic, leder for korttjenester i Tietoevry Banking i en epost til DinSide.

Ikke gjør denne tabben
Store summer
Selskapet håndterer reklamasjoner for en rekke banker, og forteller at 7 000 Flyr-kunder nå har fått pengene tilbake etter at selskapet gikk konkurs 1. februar.
Tieotevry forventer at antallet reklamasjoner vil komme opp i 10 000. Dette er en av de største engangsutbetalingene norske banker har gjort til forbrukere i forbindelse med en konkurs, ifølge selskapet.
Konkursen rammet alle som hadde kjøpt billetter frem i tid med selskapet, og Tietoevry anslår at det er snakk om en sum på 110 millioner kroner, så det er snakk om et betydelig antall kunder som nå kan kreve å få pengene tilbake via bakenes refusjonstjenester.
Det spiller heller ingen rolle hvilket kort man har betalt reisen med.

Noen bør vente
Litt lengre tid
Kortselskapene har fortsatt pengene dine hos seg, fordi Flyr ikke fikk penger for andre flyginger enn de som ble gjennomført, forklarte DinSides reiseekspert da konkursen var et faktum.
- Når en slik søknad sendes i nettbanken, så er behandlingstiden normalt to-tre dager, men i forbindelse med Flyr-konkursen så har saksbehandlingen vært noe lengre. Det skyldes at vi har en «all time high» på mottakelse av registrerte reklamasjoner. På en dag er det opptil 10 ganger så mange reklamasjoner som normalt, forklarer Blazevic.