Er det trygt å bestille tur med Norwegian nå?

I en konkurs vil forbrukere som regel tape pengene og du kan risikere å bli strandet på reisemålet - noe som kan bli dyrt, advarer Forbrukerrådet.

SKUFFENDE: Norwegian-direktør Jacob Shram møtte pressen i dag. Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Mandag morgen ble det klart at Norwegian ikke får noe ekstra støtte av staten, utover støtteordningene til bransjen som helhet.

– Det er ingen tvil om at vi er svært skuffet nå. Vi trenger hjelp til å komme gjennom vinteren og mot sommeren 2022 (…) hvor ting vil normalisere seg 80-90 prosent av det som er vanlig, sa administrerende direktør Jacob Schram på Norwegians pressekonferanse mandag formiddag.

Norwegian ønsker ikke å gå ut med beløpet de ba om i støtte fra regjeringen, utover at beløpet er på linje med tilsvarende støtteordninger i andre land. Selskapet vil heller ikke kommentere hvor mye penger de har «i kassa», men sier at de har en likviditet til å stå deler av løpet på egenhånd.

Dog er det ikke til å legge skjul på at selskapet nå med tanke på coronakrise og langt færre reisende er i hardt farvann, og Norwegian erkjenner selv at dette var et knyttneveslag i magen.

– Jeg utelukker ingenting nå, verken konkurs, permitteringer eller oppsigelser. Jeg kan ikke utelukke noen scenarioer. Det er krevende, det er det ingen tvil om, sa Schram på pressekonferansen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer