Mandag gikk Norwegian ut med nyheten om at de vil fryse bonus- og kundefordelsprogrammet sitt fram til gjenreisningen av selskapet er gjennomført.
Ikke mulig å bruke cashpoints
I en e-post til Norwegian-kunder skriver de at de innfører noen midlertidige endringer i lojalitetsprogrammet, Norwegian Reward - og en av endringene er at det ikke vil være mulig å opptjene eller bruke cashpoints eller Rewards når man bestiller reiser.
Selskapet varsler i tillegg at det også etter pausen kan bli en mulig begrensning på bruk av cashpoints som betaling, inntil virkningene av pandemien avtar og Norwegian kan returnere til en mer normal drift.
De melder imidlertid at de samtidig forlenger gyldigheten av alle bonuspoeng som utløper 31. desember i år, med ett år.
«Vi forstår at dette kan være frustrerende for medlemmene våre som gjerne vil benytte seg av Reward-programmet, og vi beklager ulempene dette medfører. Vårt mål er å gjenåpne Reward så fort virkningene av pandemien avtar og Norwegian kan returnere til en mer normal drift,» skriver selskapet.
- Viser det kan være lurt å stå på kravet
Siden mars har både SAS og Norwegian tilbudt cashpoints som kompensasjon for avbestilte flybilletter. Forbrukerrådet har hele tiden oppfordret forbrukere til å velge refusjon framfor verdisjekker eller cashpoints.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger