Feil rabatt

De fikk ikke så mye rabatt som de mente å ha krav på. Hva gjør reklamasjonsnemnda?

Publisert
Sist oppdatert

Familien bestilte sin ferie over disk i butikken, etter å ha fått et tilbud som var nedsatt med 5.600 kroner fra opprinnelig pris. Etter finlesing av katalogen, har de imidlertid kommet til at de fikk langt mindre prisavslag enn det de ble lovet.

Les mer nedover på siden.

Halv rabatt

Selgeren viste familien at de sparte bortimot 20 prosent på reisen, omkring 5.600 kroner. Neste dag fant kjøperne ut at barnerabatten var redusert i forhold til hva som stod i katalogen. De tok opp dette med selger, men selskapet sa det ikke kunne rettes - de gir ikke flere typer rabatter sammen. Klagerne vurderte etter denne opplysningen å avbestille reisen, men fikk beskjed om at det ville koste dem 50 prosent av reisens pris. Derfor vil de ha refundert manglende rabatt.

Gir ikke rabatter sammen

Saga Solreiser som solgte reisen, peker på at det står i prislisten at rabatter ikke kan kombineres. Der flere rabatter er aktuelle, gis den rabatten som fører til størst prisavslag. Kunden har fått oppgitt prisen, og godtatt den ved å betale samme dag. Selskapet vil derfor ikke innrømme kjøper ytterligere rabatt.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer