Ferien der alt gikk galt

De hadde bestilt leilighet, men fikk to rom i stedet. Og ikke nok med det: Byggearbeider medførte at de ikke kunn bruke balkongen før etter fem. Turistene klager, og vil ha erstatning.

Publisert
Sist oppdatert

Hver uke tar vi opp klagesaker som kommer inn til Reklamasjonsnemnda for selskapsreiser og Klagenemnda for rutefly. Her havner saker som turoperatøren eller flyselskapet og kunden ikke greier å bli enige om på egen hånd. Rundt 40 prosent av sakene som behandles i reklamasjonsnemnda for selskapsreiser, får medhold.

Skroll ned for mer.

Feil type rom

Paret reiste til Tenerife med sin sønn og en kamerat av sønnen. De hadde bestilt treroms for fire personer, men fikk ved ankomst beskjed om at de måtte bo i to toroms i stedet. Denne løsningen ville de ikke godta, men alternativer ble ikke tilbudt. De voksne ville ikke la barna bo alene på et rom, og måtte følgelig dele seg. De mener dette sterkt reduserte utbyttet av ferien.

Støyende byggearbeider

Ikke nok med at de fikk feil rom: Utenfor rommene pågikk det gravearbeider - oppstart før åtte om morgenen, og arbeider helt frem til klokken 17. Selv om det i katalogen stod opplysninger om at de måtte regne med noe støy grunnet byggearbeider, mener klagerne at dette ikke kunne karakteriseres som bagatellmessig. De kunne ikke bruke balkongen før arbeidene var avsluttet.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer