Fikk feil flytid

Klager hevder hun fikk oppgitt feil avreisetidspunkt og at hun derfor ikke rakk flyet. Hun vil ha refundert reisens pris. Reiseselskapet ser annerledes på det.

Illustrasjonsfoto: Hun kom for seint til flyet og kunne se langt etter reisen og pengene.
Illustrasjonsfoto: Hun kom for seint til flyet og kunne se langt etter reisen og pengene. Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Hver uke tar vi opp klagesaker som kommer inn til Reklamasjonsnemnda for selskapsreiser og Klagenemnda for rutefly. Her havner saker som turoperatøren eller flyselskapet og kunden ikke greier å bli enige om på egen hånd. Rundt 40 prosent av sakene som behandles i reklamasjonsnemnda for selskapsreiser, får medhold.

Klikk her for å finne ut hvordan du klager, og hva du kan klage på.

Skroll ned for å se hvordan det gikk med denne misfornøyde kunden.

Fikk opplyst feil tid

Klager hadde bestilt en reise til Samos over telefon. Hun hevder hun fikk oppgitt avreisetidspunkt fra Værnes klokken 0705. Da hun ankom flyplassen avreisedagen, oppdaget hun imidlertid at avreise var 0555. Da var klokken 0520, og det var ennå noe tid til flyavgang, men reisebyråets representant greide ikke å hjelpe henne med å komme med flyet.

Som en nødløsning fikk hun ordnet med en reise fra Oslo til Tyrkia med avreise senere samme dag. Klager krever refundert prisen for Samos-reisen, samt utlegget hun fikk til flybillett Oslo-Værnes da hun måtte kjøpe en annen reise med avreise fra Oslo i stedet.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer