Ikke alle pakkereiser blir helt som forventet.
Men hva gjør du om doen er tett, eller maten på all inclusive er dårlig?
Er forholdene ikke som lovet, kan du få erstatning i klingende mynt.
Elendig all inclusive-mat
Tre nordmenn som reiste til et all inclusive-hotell i Bulgaria i fjor sommer opplevde nettopp det at realiteten var en annen vel fremme på reisemålet, enn det de ble forespeilet ved bestilling av reisen.
De hadde valgt å bestille all inclusive for å ha det lettvint, men opplevde elendig mat som blant annet bar preg av å være restemat, og som hadde en gjennomgående dårlig kvalitet.
Det endte med at de reisende valgte å spise ute framfor på hotellet - og klaget inn reisen til Transportklagenemnda, som blant annet behandler klager på blant annet pakkereiser og flyreiser: Se også hva du kan forvente av flyselskapet ved forsinkelser og kanselleringer.
Misfornøyd med maten?
Skulle du oppleve å bli misfornøyd med maten under et all inclusive-opphold, er det viktig å vurdere om du har fått det du er blitt lovet ved bestilling.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger