- Dette er superfrustrerende. Sånn går det ikke an å holde på, sier Tor Olav Bye-Andersen til Dagbladet.
Han og familien på fem skulle ta flyet fra Fort Lauderdale i Florida til Norge fredag kveld, men slik ble det ikke. Siden den gang har flyet deres blitt utsatt tre ganger.
- Det er helt håpløst. Det startet på fredag - da var ting for så vidt greit. Da sto vi i kø for å sjekke inn på Norse Atlantic. Det tok halvannen time, men det var greit og vi kom oss til flyet. Vi satt vel tre timer i flyet, og vi fikk ikke forlate det før godt utover natta fordi det hadde fått en skade på vingen, sier Bye-Andersen.
Det var Adresseavisen som først omtalte saken.

- Fullstendig kaos
Familien sjekker deretter inn på et hotell og får beskjed om at det planlegges ny avreise lørdag klokka 18.
- Vi måtte sjekke ut av hotellet klokka 12, men etter noen timer får vi beskjed om at det vil komme en ny oppdatering klokka 7 neste morgen. De kansellerer aldri, men bare utsetter, sier han, og legger til:
- Så våkner vi tidlig søndag morgen for å få denne oppdateringen klokka 7, men den kommer ikke før halv 9. Alt foregår på mail, som er håpløst. Da står det at flyet går klokka 20, sier Bye-Andersen.

- Helt seriøst, er dette greit?
De møter opp på flyplassen samme kveld, hvor det er «kjempelang kø» for innsjekk, forteller han.
- Det første som skjer er at datasystemet går ned. Vi bruker tre timer på innsjekk. Det var fullstendig kaos. Til slutt viser det seg at de ikke har fått nødvendig godkjenning for reparasjon, sier han.
Familien har nå fått beskjed om at den nye avgangen er klokka 18 mandag kveld lokal tid.
- Folk var i harnisk
Den norske familien på fem var ikke de eneste som var frustrert med situasjonen i går, forteller han.
- Folk var kjempeforbanna i går. Det var seks politifolk med våpen fordi de regna med at det kunne bli bråk. Folk var i harnisk. Ting kan skje, men det at de ikke har noe system for å håndtere det er det som frustrerer folk, sier Bye-Andersen.

Bye-Andersen er særlig misfornøyd med informasjonsflyten fra flyselskapet.
- Vi kommer aldri til å fly Norse Atlantic igjen, sier han, og legger til:
- Nå går vi bare og venter. Det er mye vi kunne gjort hvis vi hadde visst hva som skulle skje. Da kunne vi for eksempel vært på stranda, men nå bare venter og venter vi. Det er superfrustrerende. Sånn går det ikke an å holde på.
Norske Atlantic beklager
Kommunikasjonsansvarlig i Norse Atlantic, Christina Carare, skriver i en e-post til Dagbladet at de beklager overfor passasjerene.
- Under taksing for avgang, pådro Norse Atlantic Airways flight nr. N0022 fra Fort Lauderdale til Oslo fredag 28. juli seg en mindre skade på vingetuppen på grunn av et hinder på taxibanen. Flyet returnerte til gaten, og alle passasjerer forlot flyet på vanlig måte. Passasjerene har fått tilbud om hotellovernatting og assistanse, skriver hun, og legger til:

Prissjokk på flyplassen
- Vi beklager overfor våre passasjerer for forsinkelsen og for ulemper som hendelsen forårsaket.
Flyselskapet gjør alt som er mulig for å minimere ytterligere forsinkelser og sikre at passasjerene kan fortsette til Oslo så snart som mulig, opplyser hun videre.
- Flyet har avgang fra Fort Lauderdale i dag klokka 18 lokal tid. Sikkerheten til våre passasjerer og mannskap er alltid vår høyeste prioritet, og på ingen tidspunkt ble dette kompromittert, skriver Carare.