Dagbladet satt onsdag formiddag 1 time og 20 minutter i telefonkø hos Norwegians kundeservice, før vi omsider kom igjennom, for å få svar på hva reisende har krav på ved kansellert eller innstilt avgang med Norwegian.
Vedkommende i andre enden av røret kunne opplyse at flyselskapet ikke dekker utgifter for hotell og leiebil i den perioden du ikke får bruk for det på grunn av utsatt reise som følge av streik, med mindre hotell og eventuell leiebil er bestilt gjennom Norwegian.
- Ikke fullt oppdatert
Etter to år uten reising på grunn av pandemien, er det i år flystreik som setter en stopper for mange reiselystne nordmenn.
Mange opplever i disse dager å få flyene sine kansellert og innstilt som følge av flytekniker-streik, tekniske problemer og bemanningstrøbbel.
Presseansvarlig hos Norwegian, Andreas Hjørnholm, sier at det ikke skal ha noe å si hvor du bestiller fra, og at dersom dette er tilfelle, er ikke vedkommende på kundeservice fullt oppdatert.
Videre forteller han at det er årsaken til kanselleringen som avgjør om reisende kan ha krav på tilbakebetaling av deler av regningen fra hotellet.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger