Føler seg lurt av reiseportal

En DinSide-leser fikk ikke billettprisen han ble lovet av Travelstart. Se hvilke regler som gjelder i slike situasjoner.

Publisert
Sist oppdatert

DinSide ble i forrige uke kontaktet av en leser som hadde følgende historie å fortelle:

HeiPrøver å bestille en flybilett på finn.no/reise, fra Manila til Oslo. Travelstart kommer opp som det beste alternativet på pris med 5.399 kroner, som er langt billigere en alternativene. Bestiller så reisen og blir dirigert videre til Travelstart sine sider. Der kommer prisen fortsatt opp som 5.399 kroner. Dette er totalpris inkl. flyskatt og avgifter.

Trykker på bestill, takker nei til diverse forsikringer og tilleggstjenester og går til Check Out. Når så reisen skal betales, er prisen plutselig blitt 9.039 kroner, 3.640 kroner mer…? Tar så kontakt med Travelstarts chattetjeneste, og blir der til slutt bedt om å bestille reisen et annet sted…

Leseren føler seg lurt. I e-posten han sender til DinSide, vedlegger han skjermdumper som viser at utgangsprisen på billetten er 5.399 kroner, men at prisen har hoppet opp til 9.039 kroner når han skal betale. Han legger også ved samtalen han hadde med en av de ansatte i Travelstart.

Her får han vite at det har oppstått en teknisk feil, som gjør at riktig pris på billetten ikke vises før man kommer til betalingssiden.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer