Føler seg lurt av turoperatøren

Turistene ville bo på sitt favoritthotell, men fikk beskjed om at det var fullt. Det viste seg at de fikk feil informasjon fra reiseselskapet.

Publisert
Sist oppdatert

Mange sydenreisende finner frem til hoteller de gjerne besøker igjen og igjen. I dette tilfellet ville turistene bo på Hotell Raga i Tyrkia. Det var imidlertid fullt i følge reiseselskapet.

Skroll ned for mer.Turistene fikk stå på venteliste til hotellet, og trengte kun betale mellomlegg mellom dette og det bestilte hotellet i tilfelle noe ble ledig. De ringte turoperatøren flere ganger før avreise bare for å få beskjed om at det fortsatt ikke var ledige rom på ønskehotellet. Vel fremme tok de kontakt med Hotell Raga, og fikk vite at 13 av den norske turoperatørens 20 leiligheter faktisk stod tomme. Turistene ba om å få bytte hotell, men måtte nå betale et vesentlig større mellomlegg enn ventet. De føler seg lurt, og vil ha prisavslag.

Selskapet er ikke enig

Turoperatøren Ving Norge AS er ikke enig med klagernes fremstilling av saken. De sier at selv om hotellet hadde ledige rom, var dette ikke de rommene selskapet hadde avtale om å bruke. Selskapet sier videre at klagernes opprinnelige hotell var forhåndsbetalt, og at klagerne måtte dekke dette i tillegg til utgiftene for rom på Raga.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer