Denne saken ble nylig tatt opp til behandling i Klagenemnda for rutefly.
Klagerne kom fra Marokko der de hadde vært på charterferie. Britanniaflyet fra Agadir var forsinket, og de fikk veldig kort tid på seg til å rekke flyet videre til Kristiansand. Klagerne hadde billigbilletter med dette flyet, og de kunne ikke endres. Mens en hentet bagasjen, tok den andre seg frem til informasjonsdisken for å sjekke begge inn videre. Det var ikke mulig der, og de ble sendt til skranken i avgangshallen. Der var det kø, og de prøvde å ta direkte kontakt med en Braathens-ansatt, men ble avvist. Da klagerne ble betjent var fremdeles gaten til Kristiansand åpen, men de rakk ikke flyet på grunn av forsinkelsene som oppstod i forkant.
De hadde heller ikke fått beskjed om at bagasjen kunne ettersendes. Det fikk de først beskjed om etter at de hadde kjøpt nye fullprisbilletter til et senere fly. Klagerne mener flyselskapet har skyld i at de ikke rakk flyet, og krever tilbakebetalt prisen for de nye billettene.
Braathens uttaler seg ikke
Flyselskapet har ikke gitt klagenemnda for flyreiser noen uttalelse, og nemnda forholder seg til kommunikasjonen som har pågått mellom selskapet og de reisende i forkant av saksbehandlingen.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger