Forskjellsbehandling hos Ryanair

En trafikkulykke forsinket flybussen til Torp i tirsdag formiddag, slik at passasjerene kom for sent til innsjekk. Noen fikk likevel bli med flyet, andre ikke.

Publisert
Sist oppdatert

Trafikkulykken førte til at passasjerene kom fram til innsjekk 20-25 minutter før flyavgang, noe som er for sent ifølge reisevilkårene. Først fikk passasjerene beskjed om at de ikke fikk bli med flyet, så fikk de bli med likevel - men da hadde endel av passasjerene allerede gitt opp og forlatt innsjekkingspmrådet, slik at de kom for sent til innsjekk også da kontrabeskjeden kom. Resultatet ble at noen fikk bli med på flyet; andre ikke.

- Trafikksituasjonen ikke vårt ansvar

- Trafikksituasjonen på norske veier er ikke vårt ansvar, det er vegverkets ansvar, sier salgssjef for Ryanair i Norden, Reidar Svedahl.

Etter hans mening ble det ytterste gjort for å redde situasjonen.

- Alle kom for seint til flyet; man skal være der 40 minutter før, de kom 20 minutter før. Man forsøkte å gjøre det ytterste, men for ikke å miste slot-tider i London og få videre forsinkelser utover dagen; man hadde fem turer til i går, så man kunne ikke vente lenger. Vi lykkes i å få med en del, men ikke riktig alle, sier Svedahl.

De som ikke kom med, fikk tilbud om å booke om til et senere fly, kjøpe ny billett og få refundert de ekstra billettutgiftene senere. De som ikke ville vente, kan imidlertid ikke vente seg refusjon av billettutgifter fra Ryanair.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer