Mange har fått reiseplanene ødelagt etter at Flyr erklærte seg konkurs tirsdag ettermiddag. Mange har kanskje satt sin lit til reiseforsikringen i denne situasjonen, men den gjelder ikke forbindelse med konkurser.
- Dette er såpass ferskt, og jeg har ikke noe tall på hvor mange som har ringt oss i kveld, men vi har fått mange henvendelser de siste dagene, sier pressekontakt Bjarne Aani Rysstad i Gjensidige til DinSide.
- Dette er jo ikke noe som dekkes av forsikringen, så vi har bistått med informasjon om hva man kan gjøre. For eksempel å få tilbake penger fra kortselskapet.
- Det er nok en fortvilt situasjon for mange, sier han.
Også If melder om mange henvendelser i etterkant av konkursen.
- Dette merker vi godt. Vi begynte å få henvendelser allerede da det ble kjent at selskapet ikke lykkes med finansieringsplanen, sier Andreas Handeland, kommunikasjonsdirektør i If og Europeiske Reiseforsikring til DinSide tirsdag kveld.
De har satt på ekstra bemanning for å svare kundene sine, skriver NRK.
- Vi bemanner opp etter hvor stort trykk det er fra kundene. Men vi kan altså ikke hjelpe dem, sier Handeland.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger