Frekke franskmenn og råtne hoteller

Hotellstandarden er elendig, og de ansatte frekke, mener turistene som reiser til Frankrike.

Publisert
Sist oppdatert

Ett av fire franske hotell er i elendig forfatning, og 24 prosent av hotellgjestene i landet klager over frekke og inkompetente hotellansatte.

Det kom frem i en ny rapport utarbeidet av Komiteen for modernisering av den franske hotellbransjen, skriver australske News Ltd.

- En fjerdedel av de klassifiserte franske hotellene er gamle og falleferdige, og en tredjedel er på rivingens rand. Bare ett av seks hotell blir regnet som ok av hotellgjestene, uttalte komiteen

Komiteen mener det er fallende inntekter, endrede trender, dårlig betalte hotellansatte og konservativ hotelledelse som er grunnen til den dårlige standarden ved mange av de 18.000 klassifiserte hotellene i landet.

Turistsjefen vil at frekke franskmenn skal bli høfligere

Manglende vedlikehold

- I majoriteten av hoteller som er eldre enn tre år er mangelen på vedlikehold sterkt synlig. Merker på veggene etter kofferter eller sko blir værene i årevis uten at noen tar seg bryet med å vaske dem bort eller male over.

Hotellgjestene klagde mest over mangelen på støyisolasjon, men også på gufne lukter og manglende renhold.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer