Hotell

- Frekt

Hotellgjesten reagerer på melding hun fikk etter hotelloppholdet med barnebarnet.

KAMPANJE TIL BESVÆR: Ikke alle er like begeistret over at Booking.com retter reklamen sin mot gjestenes seksuelle legning på denne måten. Foto: Odd Roar Lange
KAMPANJE TIL BESVÆR: Ikke alle er like begeistret over at Booking.com retter reklamen sin mot gjestenes seksuelle legning på denne måten. Foto: Odd Roar Lange Vis mer
Publisert

Kvinnen tok med seg barnebarnet på hotellweekend i Bergen. Hilsenen hun fikk etterpå falt ikke i god smak, men årsaken er kanskje ikke den du tror.

- Skal hotellenes booking-formidlere bry seg om gjestenes seksualitet og legning? Det spørsmålet stiller oslokvinnen (79), som ikke ønsker navnet sitt på trykk, etter at hun hadde med barnebarnet (22) på hotellweekend i Bergen sentrum forleden.

Fikk e-post etter hotelloppholdet

-Jeg inviterte mitt eldste barnebarn på 22 til Bergen tre hotelldøgn i august og bodde på Hotel Magic Korskirken. Vi var to damer som overnattet på dobbeltrom, sier hun og fortsetter:

- Jeg blir 80 år neste år, og på en eller annen måte må hotellromformidleren Booking.com ha fått nyss i at to damer har delt rom. For etter oppholdet fikk jeg hilsen fra Booking med regnbueflagg og teksten: «Vær stolt over hvem du er. Her er flere LHBT-hoteller du kan reise til.»

- Hvorfor bryr de seg?

- Jeg har flere homofile og lesbiske i familien og har absolutt intet imot Pride. Men nok er nok, og jeg synes det er frekt at hoteller og Booking bryr seg med gjesters seksualitet, fortsetter 79-åringen.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.