Skogbranner har herjet i Australia i månedsvis. Hva gjør du dersom du har bestilt reise og i lys av brannene er bekymret for å reise eller likevel ikke ønsker å dra?
Kan du avbestille fly, hotell og leiebil - eller taper du da automatisk pengene?
- Kan endre uten omkostninger
Flyselskapet Singapore Airlines er ett av selskapene som flyr til Australia. De er også det av selskapene som sier de ønsker å være fleksible med tanke på ønsker om ombooking, uten ekstra omkostninger for kunden.
Henrik Hanevold, salgssjef for Singapore Airlines i Norge, sier til Dinside at de har fått en del henvendelser, både fra passasjerer og reisebyråer.
- Vi har fått en del henvendelser, men faktisk færre enn jeg hadde forventet med tanke på all omtale som har vært i media. En del av dem som kontakter oss er passasjerer, mens mange av henvendelsene kommer fra reisebyråer på vegne av kunder som har bestilt gjennom dem, sier Hanevold til Dinside.
Han forteller videre at mange av deres passasjerer til Australia bestiller gjennom reisebyrå, og at de som har spesialisert seg på Australia holder tett dialog med sine lokale partnere der nede for å kunne tilpasse reiser og program deretter.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger