Klager fikk dekket legebehandling, transport til lege og nødvendige medisiner av fergeselskapet, samt 5.000 kroner av turoperatøren. Men klager ønsker mer i erstatning.
Artikkelen fortsetter under annonsen!
Snublet i felle

Klager snublet i en skinne som var umulig å se der passasjerene kom gående av skipet i tett kø, på kaien i San Sebastian. Klager falt på hodet i betongkaien, noe som medførte skader, legebehandling og ødelagt ferie. Ifølge klager uttalte fergeselskapets maritime inspektør at skinnen var en felle, og skinnen var fjernet to uker senere.
Fergeselskapet Fred Olsen dekket kostnader til legebehandling, transport til lege og medisiner. I tillegg har turoperatøren Ving, som har solgt reisen, utbetalt 5.000 kroner for tapt ferie for senere å kreve regress hos fergeselskapet. Ving uttaler at de ikke har fått kontakt med rederiet for svar på om de vil dekke tapt ferie.
Kan ikke ta stilling
Reklamasjonsnemnda for selskapsreiser bygger sine uttalelser kun på skriftlig dokumentasjon. Men i denne saken sier de at dokumentasjonen ikke er god nok til å kunne avsi noen kjennelse. De skriver at det ikke er klargjort hvorvidt det er havnemyndighetenes eller fergeselskapets ansvar.
Flere klagesaker
Ut å reise?
Vi har hjelpemidlene som gjør reiseplanleggingen lettere: