SAS-STREIKEN:
Fakta og rettigheter
En rekke firma har spesialisert seg på å få erstatning for kansellerte og forsinkede flyreiser på vegne av passasjerene. Selskapene tjener mange millioner i året på innkreving der passasjerene må betale 25 prosent av erstatningen i provisjon.
De siste åra har det dukket opp stadig flere såkalte klageselskap som tilbyr reisende «hjelp» med å sende inn krav til flyselskapene for å få kompensasjon ved forsinkelser og kanselleringer også håndterer prosessen mot Transportklagenemnda.
Men nå gir et av de største av dem, Flyhjelp, opp jobben med å få penger ut av SAS.
Gir opp
Flyhjelp tar derfor ikke imot flere oppdrag fra kunder som ønsker hjelp til å få penger fra SAS.
- Med tanke på SAS’ økonomiske situasjon i forhold til streiken som er kostbar for dem, og det faktum at de har søkt konkursbeskyttelse, vil det være vanskelig å få penger ut av SAS. Det er derfor vi har tatt avgjørelsen, sier direktør og grunnleggeren av Flyhjelp, Gustav Frederik Thybo til den danske avisa BT.
- Og fordi utsiktene til å få penger fra flyselskapet er så «beskjeden», setter Flyhjelp på bremsen for første gang og sier at de ikke godtar flere saker. Men det gir ikke mening for oss med tanke på tid og kostnader, sier Gustav Frederik Thybo.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger