- KØ, KØ, KØ. Vi har stått halvannen time i kø for å få mat! Halvannen time!! Det står seriøst fire unge medarbeidere i boden, i høysesongen. Uge 29 ... vi har ikke en gang prøvd fornøyelsene ennå.
Anmeldelsen fra en av Legolands besøkende på nettstedet Trustpilot oser ikke akkurat av ferieglede.
Danske Ekstra Bladet har gjennomgått en rekke av tilbakemeldingene på Billunds fornøyelsespark fra de siste ukene. Flere av dem levner liten tvil om to ting - mange besøkende og svært lange køer.

Mattest på Tusenfryd: - Uspiselig
Måtte dra for å spise
- Altfor mange mennesker slapp inn. Man kan verken få mat eller kjøre fornøyelsene uten å stå timer i kø. Virkelig synd for barna, skriver en annen besøkende.
En tredje forteller at de måtte forlate Legoland for å få tak i mat.
Også pressesjef i Legoland, Kasper Tansig, skrive i en e-post til avisa at de har hatt noen utfordringer - særlig når det gjelder matsalget.
- På grunn av ekstraordinært varmt sommervær tirsdag og onsdag har vi hatt ekstra travle dager de andre dagene - som har vært mer passende for et besøk, skriver Tangsig.
Flere besøkende enn planlagt
At det har vært en økning i ventetid på fornøyelsene sammenliknet med andre somre, avviser han imidlertid.
- Det er alltid mer ventetid på de travleste dagene i sommerferien, men det har ikke vært verre i år enn tidligere år. Den siste uka har vi hatt ekstra ventetid ved spisestedene, men det skyldes blant annet at de utenlandske gjestene har kommet tilbake i større grad enn vi hadde regnet med. Det har gitt en større pågang enn planlagt på serveringsstedene, sier pressesjefen til Ekstra Bladet.
Han avviser også at det er mangel på ansatte som har ført til lange ventetider for flere av de besøkende. Tangsig legger til at taket for antall besøkende som slipper inn i parken er lavere nå enn hva det var før pandemien.
- Det er vesentlig lavere. Dette blant annet for at de som besøker oss skal få en best mulig opplevelse. Vi har ikke nådd taket i år, selv om vi har vært nære på, forteller Tangsig.