SAS-streiken:

Gjør det selv

Dette bør du gjør dersom du må reise akkurat nå

SAS-STREIKEN: Dette bør du gjøre som reisende nå. Video: Dagbladet TV Vis mer
Publisert
Sist oppdatert
✈️

SAS-STREIKEN:

 

Fakta og rettigheter

Les mer  

I de kommende timene og dagene kommer tusenvis av reisende til å få sms fra SAS der beskjeden er klar: Turen din er kansellert, men vi kan ikke hjelpe deg.

Dermed må de reisende i størst mulig grad klare seg på egen hånd. Det gjelder både de som skal reise ut på ferie, og de som skal reise hjem.

Dette er meldingen fra SAS

«Kjære reisende. Vi beklager å måtte informere om at de booking xxxx er kansellert. Dessverre er vi ikke i stand til å finne et godt alternativ til deg. I sommer er det et begrenset antall ledige flyseter på markedet. Dette betyr at vi ikke er i stand til å finne ledige seter i dette markedet med de samme rammene som i din bestilling. Vi er oppriktig lei oss for hva dette medfører for deg.

Dersom du ønsker å kansellere hele reisen og få pengene tilbake for billetten kan dette gjøres via «min side» hos SAS.

Dersom du har gjennomført bestillingen via SAS og ønsker å gjennomføre reisen på ete seinere tidspunkt må du kontakte SAS kundeservice. Dersom et reisebyrå må du kontakt dem for denne endringen. Vær vennlig å informere andre som du reiser sammen med.»

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer