Ved kapasitetsporblemer er det vanlig at flyselskaper leier inn ekstra fly for å ta unna trafikken. Av og til kan disse imidlertid by på andre fasiliteter om bord enn det selskapet vanligvis opererer med.
Et av selskapene som har fått krass kritikk i år er Sunclass Airlines, som opererer for reisearrangøren Ving.
I februar skrev Expressen om mange sinte passasjerer som klagde på trange fly, manglende bagasje og ekstra mellomlandinger.
En passasjer DinSide snakket med noe senere, beskrev flyturen med Sunclass’ innleide fly som «-sild i tønne».
I en artikkel på bransjenettstedet Check-in, kastes det lys over det som har skjedd i kulissene hos Sunclass.
Ifølge selskapet har en 23 år gammel Airbus A330 skapt spesielt hodebry. Dette ble nemlig stående for vedlikehold i nærmere ti måneder.
- Flyet skulle inn til normal sjekk, men det dukket opp uventede reparasjoner. Det tok hele vinteren, og vi måtte leie inn ekstra kapasitet, sier administrerende direktør Valdermar Warburk til Check-In.
Maskinen skulle vært klar i mai, men mangel på deler, gjør at det ikke er klart før i disse dager.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger