Goodjet i trøbbel

Selskapet som flyr for Goodjet stanser flygningene, og ingen av passasjerene med billetter 5. og 6. desember kommer seg av gårde som planlagt.

Reidar Svedahl, Goodjets norske sjef, har gått av. Foto: Goodjet
Reidar Svedahl, Goodjets norske sjef, har gått av. Foto: Goodjet Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Selskapet Transair, som flyr for Goodjet, melder torsdag at de setter alle fly på bakken grunnet manglende betalinger fra Goodjet. Goodjet selv opplyser at de vil bytte operatør, men at det vil ta et par dager. Det betyr at ingen som har kjøpt billetter til 5. og 6. desember kommer seg av gårde fra noen av Goodjets destinasjoner. Det gjelder norske passasjerer til Paris, Nice og Alicante med avreise fra Torp.

På nytt fra lørdag?

Goodjet opplyser på sine nettsider at de vil ha rutene i drift igjen fra lørdag 7. desember. Alle passasjerer som blir rammet skal få nye billetter, og en gratis reise i tillegg. De som planla reise 5. og 6. desember kan få pengene tilbake, skriver selskapet.

Sjefen har gått av

Men det spørs om selskapets problemer er over med det. Årsaken til flystoppen er altså at operatørselskapet Transair har satt flyene på bakken fordi de hevder å ha store beløp utestående hos Goodjet. Samtidig melder selskapets norske sjef, Reidar Svedahl, at han går av med umiddelbar virkning grunnet uenighet med styret om selskapets videre drift. Det skriver de svenske avisene Aftonbladet og DN torsdag ettermiddag.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer