Fikk du med deg saken der Bali-turen til Gunn Ellingen og Oluf Sandvik var nær ved å gå i vasken grunnet én liten tastefeil?
DinSide kunne mandag fortelle at paret fikk besked fra flyselskapene SAS og Singapore Airlines om at de ikke klarte å fikse feilen der Gunn sitt fornavn ved en tastefeil hadde gått fra Gunn til Ginn.
Ikke identisk
Og fordi navnet på billetten må være helt identisk med navnet i passet havnet paret i en skikkelig knipe. Gjentatte forsøk på å løse problemet hjalp ikke. Og dermed så turen til 60 000 kroner til å gå i vasken.
Flere lesere tipset om at hun burde endre navnet sitt til Ginn i Folkeregistret og deretter bestille nytt pass, for deretter å bestille tilbake igjen etter hjemkomst.
Men den kreative løsningen ble ikke nødvendig å iverksette. For da DinSide tok saken ble det en løsning på kort tid.
Lykkelig etter mail
SAS tok direkte kontakt med Singapore Airlines som skulle stå for de to lengste flystrekningene til samboerparet. Og det hele løste seg i løpet av mandagen. Ginn ble til Gunn også hos flyselskapene, og dermed kan reiseforberedelsen fortsette.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger