Planlagt arbeid for tog og t-bane

Her blir det buss for tog i sommer

Nok en sommer med skinnearbeid er i anmarsj. Planlegg reisen og sett av god tid, oppfordrer Bane Nor.

SETT AV TID: Som vanlig blir det buss for tog over store deler av Østlandet i sommer. a Foto: Krister Sørbø / NTB scanpix
SETT AV TID: Som vanlig blir det buss for tog over store deler av Østlandet i sommer. a Foto: Krister Sørbø / NTB scanpix Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Skal du kjøre bil eller ta toget på Østlandet i sommer, bør du planlegge reisen og sette av ekstra tid.

Det blir nemlig, tradisjon tro, veiarbeid og buss for tog på flere strekninger, melder Bane Nor. Lørdag 26. juni går startskuddet for stengte tog- og t-bane-strekninger på Østlandet, og reisende må belage seg på buss for tog frem til uti august.

Smittefrykt hos passasjerene

Lenger reisetid og flere bytter

Ruter, Vy, Go-Ahead og Flytoget tilbyr alternativ transport der det er stengt for trikk-, T-bane- og togtrafikk.

De som skal reise med kollektivtransport i sommer må være forberedt på at reisen kan ta lenger tid og kreve flere bytter underveis enn normalt.

I tillegg kan avgangstidene være annerledes enn når den vanlige rutetabellen gjelder.

Det oppfordres til å sjekke reiseplanleggerne til de ulike kollektivselskapene for å finne alternativ transport.

Dette vet billettkontrollørene om deg

Her blir det buss for tog

  • Asker - Drammen blir stengt i perioden 26. juni til og med 8. august.
  • Lysaker - Sandvika (kun lokaltog L1) stenger i perioden 26. juni til og med 8. august.
  • Oslo S - Spikkestad/Drammen blir stengt i perioden 3. juli til og med 1. august.
  • Drammen - Gulskogen/Sande blir stengt i perioden 3. juli til og med 21. juli.
  • Oslo S - Holmlia blir stengt i perioden 26. juni til og med 23. juli
  • Oslo S - Rygge og Oslo S - Mysen/Rakkestad stenger i perioden 24. juli til og med 8. august.
  • Grefsen - Gjøvik blir stengt i perioden 9. august til og med 19. august.

De første dagene etter at arbeidene er avsluttet vil togene kjøre med redusert hastighet, og i tillegg kan det forekomme innstillinger, skriver Bane Nor.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer