SAS endrer stil:

Her er nye SAS

Derfor gjør flyselskapet denne endringen nå.

DEN NAKNE SANNHET: SAS tar nye virkemidler i bruk for å skaffe seg nye reisende. Foto: fra reklamefilmen til SAS
DEN NAKNE SANNHET: SAS tar nye virkemidler i bruk for å skaffe seg nye reisende. Foto: fra reklamefilmen til SAS Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

SAS mister forretningsreisende og kaster seg for alvor over fritidsmarkedet. Og nå tar de nye og annerledes virkemidler i bruk.

De endrer hele kommunikasjonskonseptet. Et konsept som tidligere var rettet mot godt betalende forretningskunder. Men som nå skal ta opp kampen mot selskap på Norwegian, Flyr og mange andre.

TIPS: Dette er genialt om du vil se serie eller film på flyet! Video: Hanna Krogh-Reinsnes. Klipp: Embla Hjort-Larsen. Vis mer

Ny identitet

«Journeys That Matter» er navnet på det nye kommunikasjonskonseptet til SAS, som lanseres gjennom en ny reklamekampanje i dag. Kampanjen ønsker å fokusere på betydningen av det å reise, og dette er den første varemerkekampanjen til SAS siden 2020.

Det nye kommunikasjonskonseptet presenteres også en oppdatert og ny reklamefilm. Der det «gamle» slagordet «We are Travelers», som ble introdusert for åtte år siden, byttes ut.

Og det gjør også virkemidlene.

Nytt reisemønster

En verden i forandring har imidlertid gitt nye reisemønstre, noe som har gitt SAS en bredere målgruppe, mener den nordiske flygiganten.

Før omfattet den hovedsakelig forretningsreisende, men nå har SAS også en stadig voksende gruppe av fritidsreisende å ta hensyn til.

VEKK MED TRAVELERS: Nå er det nye tider i flybransjen, og SAS skifter reklamestil. Foto: Fra filmen
VEKK MED TRAVELERS: Nå er det nye tider i flybransjen, og SAS skifter reklamestil. Foto: Fra filmen Vis mer

«Det nye kommunikasjonskonseptet henvender seg til en utvidet målgruppe», skriver SAS i en pressemelding.

Nye minner

- Det å reise gir oss nye perspektiver, opplevelser og livslange minner. Grunnene til å reise er like mange som passasjerene som går om bord i hvert fly. Vi i SAS vet hvor betydningsfull hver reise er for den enkelte kunden. Derfor gjør medarbeiderne våre sitt ytterste for at hver del av kundereisen skal bli så bra som mulig. Flyet spiller en viktig rolle for både individ og samfunn – og det vil vi legge vekt på, sier Karin Nyman, kommunikasjonsdirektør i SAS.

Avkledd på reise

I den nye bildestilen får mennesker større plass. Og i reklamefilmen som nå er sluppet av det som mange regner som et traust og tradisjonsrikt flyselskap, får seerne møte et bredt spekter av grunner til å reise. Både påkledd og avkledd.

Det er kommunikasjonsbyråene Åkestam Holst, Bold og The North Alliance som står bak det nye varemerket.

- Det er en ære å få være med på fortsettelsen av reisen med SAS og nok en gang revitalisere et av Skandinavias mest ikoniske varemerker. Men nå er forutsetningene på markedet og i verden generelt er annerledes, sier Jenny Kaiser, administrerende direktør i Åkestam Holst Noa.

Bilde av norgesferiekartet

Norgesferie

Se lesernes favorittreisemål

Legg til dine steder Se kart

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer