SAS mister forretningsreisende og kaster seg for alvor over fritidsmarkedet. Og nå tar de nye og annerledes virkemidler i bruk.
De endrer hele kommunikasjonskonseptet. Et konsept som tidligere var rettet mot godt betalende forretningskunder. Men som nå skal ta opp kampen mot selskap på Norwegian, Flyr og mange andre.
Ny identitet
«Journeys That Matter» er navnet på det nye kommunikasjonskonseptet til SAS, som lanseres gjennom en ny reklamekampanje i dag. Kampanjen ønsker å fokusere på betydningen av det å reise, og dette er den første varemerkekampanjen til SAS siden 2020.
Det nye kommunikasjonskonseptet presenteres også en oppdatert og ny reklamefilm. Der det «gamle» slagordet «We are Travelers», som ble introdusert for åtte år siden, byttes ut.
Og det gjør også virkemidlene.
Nytt reisemønster
En verden i forandring har imidlertid gitt nye reisemønstre, noe som har gitt SAS en bredere målgruppe, mener den nordiske flygiganten.
Før omfattet den hovedsakelig forretningsreisende, men nå har SAS også en stadig voksende gruppe av fritidsreisende å ta hensyn til.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger