Da coronapandemien rammet for fullt ble tusenvis av fly satt på bakken.
Og et stort antall flypassasjerer måtte endre sine reiseplaner. Er du en av dem som skulle ha reist med SAS og som fikk flyreisen kansellert? Da du følge godt med her.
SAS-voucher
Flypassasjerer som ble rammet av kansellerte SAS-fly fikk et tilbud fra selskapet om å få pengene tilbake, noe som tok månedsvis for mange, eller en såkalt voucher, som gikk kjapt å få tilsendt.
Voucheren var verd det samme som verdien på billettene til kansellerte flyreiser. Og for mange kunne det være snakk om femsifret beløp. Denne voucheren kan man bruke som betalingsmiddel for reiser til seg selv eller andre - med SAS.Men, voucheren varer bare i ett år før den går ut på dato.
Ikke kast den
Det betyr ikke det samme som at den er verdiløs. For: etter at den er gått ut på dato kan du veksle inn voucheren og få pengene tilbake.
Dersom du trodde den var verdiløs og har kastet den, så har kommet i skade for å kaste tusenlapper i søpla.
- Jeg fikk tilbud om voucher og skulle bruke den som betalingsmiddel. Men fikk i tips fra kundeservice i SAS at jeg kunne vente til noen dager etter utløpsdato, og så kreve pengene tilbake. Men, med timelange køer i telefonsystemet til SAS har dette vært mer enn krevende. Jeg finner rett og slett ikke ut av det, sier Britt Grøtta Krakeli, som er en av mange passasjerer med utløpt voucher.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger