Det er ikke alltid det er like enkelt å skulle komme seg fra A til B. Det fikk Ine Vedeld (32) oppleve da hun skulle bestille togbillett fra Larvik til Lysaker for å dra på et møte seinere denne uka.
Vedeld kan gå litt, men er hovedsakelig rullestolbruker på grunn av en nevromuskulær sykdom. Hun deler hverdagen sin som rullestolbruker i sosiale medier.
Tirsdag delte hun en video på sin Tiktok-konto @myheelsandwheels, som torsdag morgen var oppe i 82 300 visninger.
Temaet var hvor vanskelig det har vært for henne å bestille togtur som rullestolbruker når hun først blir bedt om å ringe kundeservice for å få tak i en billett, etterfulgt av telefonsamtaler med Bane Nor og Vy, før hun blir bedt om å sende en e-post med opptil åtte dagers ventetid, men innen den tid har toget allerede gått.
Og her er problemet: Heisen i bygget på endestasjonen Lysaker er defekt, og det er derfor ingen mulighet for Vedeld å komme seg fra perrongen og ned på gatenivå. På Lysaker tilbyr de også en rampe, men den er ikke forskriftsmessig godkjent, siden den har litt for bratt helling.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger