SAS-STREIKEN:
Fakta og rettigheter
Flypassasjerer som ble rammet av SAS-streiken i sommer venter fortsatt på pengene sine. Ventetida har blitt altfor lang både for de reisende og for Luftfartstilsynet. Og nå sier Luftfartstilsynet at nok er nok.
De har derfor gitt Sas en bot på 100 000 kroner for å være for treige med refusjonene.
Og Sas bekrefter nå at det kan ta uker og måneder før de er à jour. I verste fall får du ikke pengene du har til gode før etter at julehandelen er over.
Kraftig forsinket
Luftfartsdirektøren sier selskapet har brukt for lang tid på å betale tilbake penger for billetter som ble kansellert under streiken i juli. Det var NRK som først fortalte om tvangsmulkten.
DinSide har den siste tiden hatt flere artikler om Sas-passasjerer som ikke har fått pengene de har krav på, og som skulle vært betalt ut for lenge siden.
Positivt
- Det er veldig positivt at Luftfartstilsynet tar denne saken alvorlig. Vi i Forbrukerrådet er kjent med at det er mange reisende som fortsatt venter på å få sine penger tilbake. Det gjelder både penger for selve flybillettene, men også penger for andre utlegg de har hatt i forbindelse med streiken, sier Forbrukerrådets ekspert på forbrukerjus, Thomas Iversen, til DinSide
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger