Jakka ble ødelagt - nektes erstatning

Skyldte på den ansatte i sikkerhetskontrollen.

KREVDE ERSTATNING: En flypassasjer krevde erstatning etter at jakka hennes ble skadet i sikkerhetskontrollen. Her fra Oslo lufthavn. Foto: Odd Roar Lange
KREVDE ERSTATNING: En flypassasjer krevde erstatning etter at jakka hennes ble skadet i sikkerhetskontrollen. Her fra Oslo lufthavn. Foto: Odd Roar Lange Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

En flypassasjer krevde erstatning etter at jakka hennes fikk flekker på seg etter en tur i sikkerhetskontrollen på Flesland lufthavn i Bergen.

I en tvistesak i transportklagenemnda står det at klager la den ene jakka si i en plastkasse og den andre, en større dunjakke, i en annen plastkasse. Dette fordi hun var redd for at den store skulle falle av.

Hun skal deretter ha fått beskjed av en ansatt i sikkerhetskontrollen om å plassere begge jakkene i én kasse, noe hun gjorde. Dette førte til at dunjakka falt av og fikk flekker på seg.

Krever erstatning

I tvistesaken mener klager at det ikke var hennes feil fordi hun forsøkte å sende gjennom jakkene i hver sin plastkasse - hun mener det i stedet er den ansattes feil fordi hun ble bedt om å legge jakkene i én og samme kasse.

Etter hendelsen skal klager ha fått beskjed av en annen ansatt i sikkerhetskontrollen at hun kunne fylle ut et klageskjema og at hun ville bli kompensert.

I sin klage bemerker kvinnen at flekkene ikke kan fjernes. Jakka ble kjøpt i 2014 og klager har ikke kvittering, men ifølge henne har den en utsalgspris på snaut 600 kroner.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.