Da Tine Hatlehol fikk forhåndsvarsel om at SAS-flyet hun hadde billetter på kunne komme til å bli kansellert på grunn av sommerens pilotstreik kjøpte hun seg nye billetter med et annet selskap - for sikkerhets skyld.
Hun tok det for gitt at ekstrakostnadene ville bli dekket dersom kanselleringen skyldes SAS-streiken. Men så enkelt skulle det vise seg å ikke være.
Avslått
To dager før flyet faktisk ble innstilt på grunn av streiken, kjøpte hun alternative billetter og Hatlehol og de to barna reddet turen fra Norge takket være disse.
Men da streiken var et faktum og Hatlehol sendte inn krav om erstatning for ekstrakostnadene ble de avslått. Og årsaken var denne: SAS mente at hun hadde bestilt nye billetter for tidlig.
- Jeg fatter det ikke og jeg blir så sint. Da jeg leste DinSides artikkel der SAS lover at alle skal få det de har krav på, så hørtes det enkelt ut. At så lenge man har tålmodighet så vil all «få det de har krav på». Har ikke jeg krav på refusjon?, spurte Tine Hatlehol.
Streikelista
- Jeg og mine to barn hadde returbilletter fra Oslo til New York 7. juli. Den 4. juli ble streiken bekreftet og avisene publiserte en liste over fly som ville bli rammet av streiken. Vårt fly sto på denne listen, forteller Tine Hatlehol.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger