En fersk undersøkelse sitert i magasinet Business Traveller, viser at kvinnelige forretningsreisende mener minibaren er hotellets viktigste gode. Deretter følger toalettsaker fra fasjonable leverandører og spafasiliteter.
40 prosent
Undersøkelsen er utført av en avdeling hos New York University, for Wyndaham Hotels. Den viser at hele 40 prosent av alle forretningsreisende er kvinner. Men selv om kvinner utgjør en så stor andel av dette reisemarkedet, er det mange av dem som ikke føler seg spesielt velkomne hos flyselskaper og hoteller.
Satser på damene
Enkelte hoteller og kjeder har skjønt at jenter utgjør et viktig marked. Hos London Hilton har hotellet åpnet en egen etasje med suiter kun for kvinnelige reisende. Her er det overvåkningskameraer i gangene, kikkhull og ekstra solide låser på dørene. Rommene har større speil, og kraftigere hårfønere. Dessuten får gjestene velge i flere glossy magasiner.
- Våre kvinnelige gjester nyter det å føle seg litt spesielle, og setter pris på de ekstra, små godene, sier en talskvinne for Hilton til Business Traveller.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger