Klag på ferien nå!

Slett hotell, dårlig rengjøring eller forsinket fly? Klagefristen er fire uker.

Du må klage innen fire uker etter hjemkomst, om ferien ikke ble som forventet. Foto: Colourbox
Du må klage innen fire uker etter hjemkomst, om ferien ikke ble som forventet. Foto: Colourbox Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

- De typiske tingene som folk klager på, er standard på hotell, rengjøring og flyforsinkelser, forteller informasjonsrådgiver i Star Tour, Elisabeth Larsen-Vonstett. Og det virker som om det er flere klager nå enn tidligere, det kommer kanskje av at vi krever mer når vi reiser, vi er mer reisevante og vi blir mer bevisste på våre rettigheter, fortsetter hun.

Det er sommerferieslutt, og reiseselskapene går inn i den travleste tiden hva gjelder reklamasjoner på feriereiser. Er du misfornøyd enten med en flyreise eller med en pakkereise, kan du klage til reisearrangøren og kreve penger refundert. Du kan forvente et prisavslag på reisen, og altså penger refundert om det er grunnlag for det. Du får altså ingen "erstatning for tort og svie" i den forstand ...

- Det er godt under 0,5 prosent av de som reiser med oss, som reklamerer, sier salgsdirektør i Ving Norge, Christian Grønli. Så det meste går bra, fortsetter han. Men det aller viktigste dersom det er noe man er misfornøyd med, er å ta kontakt enten med hotellet eller med guidene på reisemålet, langt de fleste forhold løser seg slik. Og dette er folk stadig flinkere til, sier Grønli.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer