Det nederlandske selskapet jetsSky har markedsført og solgt internettbilletter til flyreiser som ikke har blitt avviklet.
Nå anbefaler Forbrukerombudet at de som har bestilt billigbilletter fra jetsSky og ikke har fått pengene sine tilbake, å klage til Forbrukerrådet. Forbrukerombudet kan nemlig ikke hjelpe forbrukere i konkrete tvister.
22. januar i år ba Forbrukerombudet selskapet om umiddelbart å stanse markedsføring og salg til norske forbrukere. Dette var bare én uke før planlagt rutestart.
Bakgrunnen for Forbrukerombudets henvendelse til selskapet, var at jetsSky solgte flybilletter fra Gardermoen uten at selskapet hadde inngått de nødvendige avtaler om flyvninger til og fra OSL.
Lavprisselskapet har enda ikke svart på denne henvendelsen, og Forbrukerombudet finner derfor grunn til å tro at selskapet visste det ikke kunne tilby disse reisene.
Forbrukerombudet ber fortsatt norske forbrukere om å være forsiktige med å bestille billetter med jetsSky før det er sikkert at selskapet kan starte flygninger.
Automatisk
Passasjerer som har prøvd å komme i kontakt med lavprisselskapet har blitt møtt med en inaktiv internettside med en kort melding som sier at alle fly til 28. mars er kansellert. Videre står det at alle som har betalt med kredittkort vil få refundert billettpengene automatisk.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger