Klager: Pass tidsfristen

Husk klagefristen. Du må klage på stedet, og om dere ikke blir enige, må du klage innen fire uker etter hjemkomst. Her får du oppskriften.

Publisert
Sist oppdatert

1: Klag på stedet

Selskapet har krav på en mulighet til å utbedre eventuelle problemer. Svarer ikke flytur, hotell, beliggenhet eller andre forhold ved reisen til beskrivelsen i katalogen, skal du derfor klage umiddelbart til turoperatørens representanter på reisemålet. Klager du ikke på stedet, mister du også muligheten til å føre klagen videre overfor reklamasjonsnemnda om du fortsatt er misfornøyd.

TIPS: Les de alminnelige vilkår for pakkereiser som du finner på kjøpsdokumentene.

2: Dokumenter problemene

Dokumenter forholdene, og legg bilder ved klagen. Det kan styrke saken din. Du står sterkere om du dokumenterer problemene. Notér navnene på de representantene dere klager til. Utveksle gjerne kontaktinformasjon med andre gjester. Om flere klager på samme problem, står dere sterkere. Ta gjerne bilder for å dokumentere for eksempel møkkete rom og uferdige hotellområder. Og ring turoperatøren på stedet med mobiltelefon, da kan du dokumentere med utskrift fra teleselskapet at du har kontaktet dem.

VIKTIG: Bruk fotoapparat, ikke videokamera. Reklamasjonsnemnda vil ikke ta videoklipp i betraktning på grunn av faren for manipulasjon.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer