Jørgen Lindegaard, konsernsjef i SAS-gruppen, mer enn antydet under sin presentasjon i Stockholm i forrige uke at det nåværende konseptet for klasseinndeling i luften er modent for revisjon. Det er foretatt en analyse av hva de forskjellige reisendegruppene er villige til å betale, og en ny strategi for «klasseinndeling» vil bli innført i løpet av høsten.
- Spennende, sier direktør for Lufthansa i Norge, Gro Dieserud Smith, til NTB. Men hun kan ikke se at det som er antydet som løsning for flyselskapene i SAS-gruppen er noe for Lufthansa i denne omgang. Og SN Brussels Airlines går den motsatte vei av SAS-gruppen.
Tre klasser
Den fremtidige klassestrategi i SAS-gruppen er referert i Dagens Næringsliv tirsdag. Avisen siterer interne papirer, som konkluderer slik:
Lavprissatsingen «Snowflake» i Sverige og Danmark legges ned, men merkenavnet beholdes trolig på de aller rimeligste billettene ut fra Danmark og Sverige. Det samme konseptet skal innføres også i SAS Braathens, og disse billettene skal bli rundt 25 prosent rimeligere enn de rimeligste turistklassebillettene. Plassene blir bakerst i flyet, og det blir ingen servering.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger