Kø-kaos for Norwegian

KOMMENTAR: Jeg vil veldig gjerne reise med Norwegian, men jeg hater telefonkøer. En dårlig kombinasjon ...

Redaktør i DinSide Reise, Karoline Brubæk
Redaktør i DinSide Reise, Karoline Brubæk Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Tre kvarter tok det å få svar hos Norwegian på telefon. Hvor mange kunder gidder sitte på telefonen i tre kvarter for å sjekke priser og bestille billetter? Ikke mange er vi redd. Ikke vi heller, egentlig, men siden vi nå har den jobben vi har, gjør vi det likevel, bare for å se hva som skjer.

Norwegian: Arbeider med saken

Null nett

Vi ville bare sjekke prisene til Newcastle. Som de innbarkede nettjunkiene vi er, taster vi norwegian.no, og går inn på oversikten over rutenettet. Herlig - her finner vi at selskapet har ruter mellom Stavanger og Newcastle. Vi klikker på bestill og velger utreise fra Stavanger. Det går greit, men så er det stopp. Reisemål Newcastle ligger faktisk ikke i listen. Hm - spørsmål og svar - les her, står det. Vi leser, og ser at Stavanger - Newcastle faktisk ikke kan bestilles på nett.

Den lange ventetiden

Neivel, da er telefonen løsningen. 815 21 815 er nummeret som skal vise seg å gi oss gnagsår i øregangene. 43 minutter og 21 sekunder tok det før vi fikk svar. Heldigvis hadde vi notert hva spørsmålet var, for vår korttidshukommelse er ikke av de mest pålitelige etter at ørene er proppet fulle med ringetoner og gjentatte oppfordringer om å holde kredittkortet klart. For ikke snakke om telefonstemmens ytterst velmenende men etter hvert svært irriterende tips om at vi kan bestille på norwegian.no i stedet. Neisierdudetdu! Tenk, det kan vi altså ikke. Og det er det selvsagt mange andre som ikke kan heller, også om de ikke skal til Storbritannia. Mange potensielle lavpriskunder innenlands har fortsatt ikke mulighet til bestilling over nett.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer