Konkurs - men kundene får penger tilbake

Bonusreiser gikk til skifteretten torsdag, men reisegarantifondet melder at kundene ikke skal lide unødig.

Konkurs - men kundene får penger tilbake
Publisert
Sist oppdatert

Torsdag ble det klart at en av de få rene norske charteroperatørene, Bonus Feriereiser, er konkurs. De har hatt gjester både i Tunisia og på Malta. Siden selskapet er medlem av reisegarantifondet, skal det imidlertid ordne seg med transporten for alle gjestene. De som har betalt sine reiser, skal også få pengene igjen. Les mer hos reisegarantifondet.

Reisegarantifondet

Fondet har mottatt en kundeliste fra selskapet, og vil i løpet av de nærmeste dagene sende brev til berørte kunder. Du som har betalt inn penger til selskapet vil få tilbake penger mot at du kan dokumentere betalingen. Hører du ikke noe fra fondet innen neste torsdag, bør du ta kontakt.

Sikre deg mot konkurs og tapte billettutgifter

Skroll ned for mer.

Dette skriver Bonusreiser på sine nettsider den 25. september:

Praktisk informasjon i forhold til opphør av driften i Bonus Feriereiser Norge AS:

- Alle kunder må kontakte Reisegarantifondet på telefon 51 84 47 27 for nærmere informasjon om hvordan man skal forholde seg.

- Ingen kunder som har betalt sin reise vil lide økonomisk tap som følge av dette. Alle kunder vil få refundert hva som er innbetalt, eventuelt tilbudt ny reise med et annet selskap.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer