Kostbar teppesvindel

Klager var med reiseselskapet i teppebutikk, men ble svindlet.

Illustrasjonsfoto: Dag Yngve Dahle
Illustrasjonsfoto: Dag Yngve Dahle Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

DinSide omtaler jevnlig klagesaker som har blitt prøvd i Reklamasjonsnemnda for selskapsreiser og klagenemnda for rutefly.

Ukens sak handler om en tema-turist som ble svindlet i teppebutikken. Noe man må tåle, tenker du kanskje? Spørs om du fortsatt syns det, når du får vite at teppebutikken var en del av turprogrammet.

Tematur med dårlig utgang

Klager reiste på temareise med Star Tour til Marokko. Et land der mange kjøper tepper hjem som suvenirer. Så også klager: På en teppebutikk som var en del av utfluktsprogrammet på turen, kjøpte klager et teppe som kostet hele 6.000 kroner. Det ble pakket inn, og klager tok det med hjem til Norge. Vel fremme oppdager den uheldige turisten at dette er et helt annet teppe enn det han trodde han hadde kjøpt. Det er dessuten fullt av feil. Klager mener reiseselskapet har ansvar, og krever pengene tilbake.

Reiseselskapet ikke part

Star Tour svarer med at de ikke har formidlet noe kjøp. Besøk hos håndverkere hører til utflukter i mange land, og de fleste steder er det mulig å kjøpe varene som lages. Selskapet mener imidlertid at det er kundens valg å handle, og at avtalen blir gjort mellom kunde og salgssted.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer