Den irske jenta mistet lommeboken sin på flyturen hjem fra ferie i Spania, og ble fryktelig lei seg. Verre ble det da hun fikk beskjed om å betale 10 euro for å få den igjen.
Ni år gamle Emma Lally og faren Sean startet jakten på lommeboken med en gang de oppdaget at den var mistet. De fant raskt ut at selskapet Ryanair bruker for å håndtere gjenglemte ting hadde lommeboken. Der fikk de beskjed om å betale ti euro for å få den utlevert, skriver Belfast Telegraph.
Emma ble opprørt, for ti euro var 1/4 av lommepengene hennes. Faren betalte imidlertid avgiften, men uten glede.
- Jeg ble ganske irritert over å måtte betale for å få tilbake noe som var vårt, sa han til Belfast Telegraph.
- Det var flott at Ryanairs personale fant lommeboken og leverte den inn, men dårlig gjort at et barn må betale for å få igjen tingene sine.
Reale Emma betalte forøvrig de ti euroene tilbake til faren sin etterpå, da hun mente det var det riktige å gjøre.
Ikke gratis i Norge, heller
Det er ikke uvanlig at flypassasjerer som glemmer ting enten på flyplassen eller ombord på flyet må betale for å få tingene igjen. Hittegodskontoret på Gardermoen skal ha 40 kroner for å utlevere glemte ting. Begrunnelsen er at kostnader i forbindelse med registrering og oppbevaring må dekkes.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger