Kritikken hagler mot Ryanair

Dårlig service, trange stoler og uhøflig personale - Ryanair blir nok en gang slaktet av flypassasjerene.

Publisert
Sist oppdatert

Lavprisselskapet Ryanair er i hardt vær for tiden. Nye rapporter viser at kundene er alt annet enn fornøyde med hva flyselskapet tilbyr.

Nylig gjennomførte reiseselskapet Berg-Hansen en undersøkelse blant jobbreisende om hvilke flyselskap kundene var minst fornøyde med. Resultatet er nedslående for lavprisselskapet Ryanair.

Hele 26 prosent av de 10.000 som var med i undersøkelsen svarte at de misliker Ryanair. Nest dårligst ut kom Continental, der 11 prosent av de spurte var misfornøyde med selskapet.

- Lav servicegrad

Administrerende direktør i Berg-Hansen, Per Arne Villadsen, er ikke overrasket over at Ryanair scorer så dårlig blant forretningsreisende.

- Hvorfor? Har du flydd med dem selv, eller? De har lange køer, lav servicegrad, er strenge med bagasjen - og de har en policy om at flyene skal være smekk fulle, forklarer Villadsen.

Han sier Ryanairs flygninger kan passe godt for turister med god tid, men at selskapet kommer til kort når det gjelder behovene til jobbreisende.

(Vær oppmerksom på at Berg-Hansen ikke tilbyr reiser gjennom Ryanair. De tilbyr derimot reiser gjennom en del av de andre selskapene som kommer betraktelig bedre ut av rapporten enn Ryanair. Red.anm.)

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer