
Sensuelle, sexy og vakre. Slik beskrives de tolv kvinnene som stiller opp i kalenderen, et markedsføringsstunt fra lavprisflyplassen Frankfurt-Hahn i Tyskland. Kalenderen selges både på nett og direkte til passasjerer på flyplassen. Prisen er 19,95 euro (cirka 166 kroner), og den produseres i et begrenset opplag på 2.000 eksemplarer.
Dette er ikke det eneste grepet vi har hørt om fra en flybransje som de siste årene har blitt tvunget til å gå nye veier for å lokke til seg nye kunder.
Jentene får sitt i Japan der et flyselskap lokker med attraktive mannlige flyverter om bord.
Hooters - puppeflyene vokser i USA.
Gutta var først
Omkring 60 prosent av de ansatte på flyplassen er menn, og gutta var også først ute med sin kalendervariant. Den ble utgitt i fjor, og solgte ut på rekordtid. Årets kalender er dedikert de kvinnelige arbeidstakerne. Blant de tolv som stiller opp er agenter, tekniske ansatte, flygeledere, regnskapsarbeidere, eiendomsutviklere samt en arkitekt og en sekretær. Mannen bak kameraet er Oliver Rossi, en tysk motefotograf.
Frankfurt-Hahn
Den første og største tyske lavprisflyplassen beskjeftiger mer enn 2.000 ansatte, og den vokser fortsatt. Fra Norge flyr du hit med Ryanair, som har en rute fra Torp.
Kilder: Boarding.no og Hahn Airport