Les klagen og svaret fra Braathens

Her følger en forkortet versjon av en lesers skriftlige klage til Braathens, med påfølgende respons.

Publisert

...Etter å ha fløyet en del med Braathens har jeg vært meget godt fornøyd med den service jeg har fått, både på flyet og andre steder. Dette inntrykket ble imidlertid endret ganske betydelig for to dager siden, da jeg dessverre ikke hadde billetten min tilgjengelig. Billetten var av type BEST tur-retur, og det var returen jeg skulle bruke. Jeg hadde Wings-kortet og legitimasjon med meg og tilbudte meg å vise billetten ved ankomst Trondheim.

Likevel skulle Braathens ha kr. 300 i gebyr for å skrive ut en ny billett, noe som tok i underkant av to minutter. Hva dette gebyret er ment å dekke er vanskelig å se for seg - administrasjonskostnader kan det i hvert fall ikke være. På Braathens internettsider kan man om Best-billetten lese " BEST er for deg som gjerne vil ha ekstra fleksibilitet, komfort og service når du reiser".

Dette er ikke service, det er skandaløst. Særlig når det er snakk om en engangsepisode. Dette ligner ikke Braathens vanlige service, og jeg regner med tilbakemelding på dette...

Braathens svar

Hei!

Jeg viser til din e-mail av 20. juni vedrørende kjøp av erstatningsbillett.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer