Familien Langseth bestilte i april 2008 en ferie i Thailand med avreise i desember. Planen var å feire jul på en palmestrand.
- Det virket så bra og seriøst, og prisen var rimelig, sier Langseth til DinSide. Da oktober kom, og billettene skulle ha ankommet familien Langseths postkasse, kom det en beskjed fra Bergosa: Reisen var kansellert.
Kjedelig, for familien hadde sett fram til å feire jul i Thailand. Men kjedeligere skulle det vise seg å bli. Det har vært umulig å få igjen de 2.000 euroene, cirka 17.250 kr, familien betalte for turen.
- Jeg ble oppringt av Bergosa flere ganger, og fortalt at jeg skulle få refundert pengene, men at det ville ta tid. De har bare utsatt og utsatt det, sier Langseth.
- Dette er proffe svindlere.
Har lurt flere
Siden Bergosa er et selskap registrert i Storbritannia, meldte Langseth saken til Forbruker Europa. De har mottatt flere klager angående Bergosa, og har nå gått ut med en advarsel om ikke å bruke selskapet.
- Vi har mottatt totalt ni klager på Bergosa. Seks av dem går ut på at Bergosa har kansellert reisen, men aldri refundert pengene, sier Lars Eriksen, informasjonsmedarbeider i Forbruker Europa.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger