For ei uke siden ble flyselskapet Flyr slått konkurs, men det kan ta mange uker før passasjerer med ubrukte billetter får pengene sine tilbake.
Mange nordmenn har fått med seg at Flyr satte alle fly på bakken sist tirsdag kveld.
Alle flyreiser avlyst
Da konkursen var et faktum ble det raskt klart at de 12 leasede flyene i selskapene skulle leveres tilbake til leasingselskapene Air Lease Corporation, Standard Chartered Aviation, Bank of Amerika, Orix Aviation og SDH Wings International Leasing snarest mulig.
De første flyene er allerede levert tilbake og vil trolig bli leid ut til andre selskap.
En ting er i klart: Flyr kommer ikke til å gjennomføre noen av flygingene som skulle gjennomføres etter at konkursen 1. februar.
Det betyr at passasjerer som skulle reise fra 1. mars og seinere må finne andre flyselskap eller reisemåter for å nå reisemålene sine.
Banken er usikker
Men det er ikke Bank Norwegian helt sikker på. Foreløpig godtar de ikke kravene fra kunder som vil ha pengene for kansellerte reiser.
Bank Norwegian-kunder som har sendt inn sitt krav til banken, slik de Flyr har bedt dem om å gjøre, har fått krav om å legge ved følgende dokumentasjon:
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger