Flypassasjerer som ble rammet av sommerens SAS-streik har tusenvis av kroner til gode. Det gjelder refusjon av billetter som de aldri fikk brukt. Og det handler om dekte ekstrautgifter.
Rundt 370 000 SAS-passasjerer ble rammet av streiken og det har derfor tatt ekstra tid å behandle alle klagesakene og erstatningskrav som strømmer inn.
Men mange må vente på penger de har lagt ut. Og mange venter også på å få utbetalt den såkalte EU-kompensasjonen på 250 til 600 Euro, som er en slags erstatning uavhengig av om man har hatt reelle utlegg.
Alle får
- Alle skal få det de har krav på, sier pressesjef Tone Sund i SAS til DinSide.
- Selv om vi tredoblet antall ansatte i kundeservice under og etter streiken så har det dessverre tatt litt lengre tid å få behandlet klagesakene.
- Tilbakebetaling for ubenyttede billetter går greit, men der passasjerer har lagt ut for egne ekstrautgifter samt krav om såkalt EU-kompensasjon skal behandles manuelt. Vi jobber på spreng og beklager at det tar litt tid før alle får pengene sine, sier Tonje Sunde.
- Folk har vært flinke til å finne alternative reiseruter og til å ta vare på alle kvitteringer for utlegg. Dette letter arbeidet med å behandle sakene, sier Sund.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger