Lørdag kveld rundt klokka 23.00 lander irske Adrian Keogh (37) i et Ryanair-fly ved Landvetter lufthavn utenfor Göteborg i Sverige.
Like etterpå får han beskjed om at han må bli sittende i flyet. Utstyret som skal hjelpe ham ut med rullestolen er ikke tilgjengelig før minst en time seinere, det skriver The Independent.
- Det er tåpelig at noen ber deg om å vente på flyet i en time uten at du selv er skyld i det. For å være ærlig var dette en knusende opplevelse, da det eneste man ønsker er å bli behandlet som alle andre, sier Keogh.

Ryanair-passasjer fortviler: - Ydmykende
Betalte for priority-billett
37-åringen sitter i rullestol som følge av en ryggmargsskade, og er helt avhengig av å få ekstra assistanse ved flyreiser.

I tillegg til å ha opplyst om at han hadde spesielle behov ved avgang og landing, hadde Keogh også betalt ekstra for priority-billett for denne reisen - nettopp for å unngå slike situasjoner.
På grunn av smerter ville han ikke bli sittende på flyet og vente til over midnatt. Derfor besluttet 37-åringen å komme seg av for egen maskin.
Broren, som reiste sammen med ham, tilbød seg også løfte ham ned trappene, men Keogh avslo, da han var redd for at de skulle falle og slå seg i forsøket.

Bagasjetriks tar av: - Ikke greit
- Uakseptabelt
På Instagram har 37-åringen delt et bilde av at han aker seg nedover flytrappa. Her forteller han også om hendelsen.
«[ …]Det er uakseptabelt å forvente at jeg skal ake meg nedover den bratte metalltrappa, men ved ankomst ble jeg informert om at det kom til å ta minst én time før rullestolheisen var tilgjengelig, så hvilket annet valg hadde jeg», skriver han blant annet.
Han avslutter med å oppfordre folk til å dele innlegget for å belyse hvilke kamper rullestolbrukere står overfor i hverdagen.
Keogh hevder samtidig at Ryanair og Landvetter skyldte på hverandre i dette tilfellet, og har tagget begge parter i innlegget.
- Kjempelei oss
Landvetter lufthavn kommenterte innlegget dagen etter.
- Vi er lei oss for at du opplevde dette. På grunn av forsinkelser i går kveld, var det flere fly som landet i samme tidsrom som ditt. Flere av disse hadde også bestilt ekstra assistanse, samt at et medisinsk akutt-tilfelle førte til at vi måtte skyve på alt det andre. Assistansen din ble ikke glemt, men forsinket, skriver de.

Dropp dem på flyet
Til The Independent legger de til:
- Vi er kjempelei oss for at herr Keogh opplevde dette ved Göteborg Landvetter lufthavn på lørdag.
En talsperson fra Ryanair sier følgende til den britiske avisa:
- Ekstra assistanse ved Landvetter flyplass blir håndtert av et tredjepartsfirma - ikke Ryanair. Vi er lei oss for at Landvetter flyplass ikke klarte å tilby dette til passasjeren ved ankomst 29. april, og sammen med Landvetter lufthavn jobber vi nå for å unngå at dette skjer igjen.