Måtte dele leilighet

De to mødrene med sine respektive døtre måtte dele leilighet, selv om de hadde bestilt separate rom. Nå krever de erstatning.

Publisert
Sist oppdatert

Mor og datter på 12 bestilte reise til Tyrkia. De bestilte sammen med en bekjent og hennes datter, men sier de presiserte at de ønsket to dobbeltrom. Likevel fikk de utdelt felles leilighet ved ankomst.

Skroll ned for mer.

Leiligheten de fikk utdelt hadde to soverom, hvor det var en dobbeltseng i det ene rommet, en enkeltseng i det andre og en fjerde seng i leilighetens oppholdsrom. Klager kontaktet Vings representant på stedet for å få byttet til to dobbeltrom. Ifølge klager var stedsrepresentanten ikke interessert i å rydde opp, men hun fikk til slutt tilbud om å flytte til et annet hotell. Klager fikk imidlertid ingen hjelp til å komme til dette nye hotellet, og fikk heller ingen forklaring på hvor dette hotellet lå. Ingen, verken hotellbetjeningen eller drosjesjåføren, visste hvor dette hotellet lå.

Klager krever erstatning for "tort og svie".

Reiseselskapets benekter alt

Ving har imidlertid en annen versjon av saken. De hevder at kontoret i Tyrkia oppfattet reisefølget som en familie, og derfor plasserte dem sammen. Da feiltakelsen ble oppdaget, sier Ving at de reisende fikk tilbud om et annet hotell samt transport dit. Ving benekter at de ikke ga tilstrekkelig informasjon, og sier de ikke kan etterkomme klagers krav.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer