Mor og datter på 12 bestilte reise til Tyrkia. De bestilte sammen med en bekjent og hennes datter, men sier de presiserte at de ønsket to dobbeltrom. Likevel fikk de utdelt felles leilighet ved ankomst.
Skroll ned for mer.
Leiligheten de fikk utdelt hadde to soverom, hvor det var en dobbeltseng i det ene rommet, en enkeltseng i det andre og en fjerde seng i leilighetens oppholdsrom.
Klager kontaktet Vings representant på stedet for å få byttet til to dobbeltrom. Ifølge klager var stedsrepresentanten ikke interessert i å rydde opp, men hun fikk til slutt tilbud om å flytte til et annet hotell. Klager fikk imidlertid ingen hjelp til å komme til dette nye hotellet, og fikk heller ingen forklaring på hvor dette hotellet lå. Ingen, verken hotellbetjeningen eller drosjesjåføren, visste hvor dette hotellet lå.
Klager krever erstatning for "tort og svie".
Reiseselskapets benekter alt
Ving har imidlertid en annen versjon av saken. De hevder at kontoret i Tyrkia oppfattet reisefølget som en familie, og derfor plasserte dem sammen. Da feiltakelsen ble oppdaget, sier Ving at de reisende fikk tilbud om et annet hotell samt transport dit. Ving benekter at de ikke ga tilstrekkelig informasjon, og sier de ikke kan etterkomme klagers krav.
Medhold
På tross av Vings benektelse av historien, får klager medhold i Reklamasjonsnemnda for pakkereiser. De uttaler at det var en mangel ved reisen at familiene ikke fikk tildelt separate dobbeltrom. Videre sier de at klager ikke kan lastes for ikke å ha funnet fram til det nye hotellet, og at Ving burde ha gjort et nytt forsøk i å rette opp mangelen da de ble oppmerksom på at klager ikke kunne finne hotellet.
Reklamasjonsnemnda for selskapsreiser anbefaler at begge familiene får et prisavslag på 2.500 kroner.