Klage på flyreise

Misforsto - kostet dyrt

Utenlandsturen fikk en kjedelig vending.

DATOKRØLL: Klager ville ha erstatning fra Wizz Air. Flyklagenemda mener passasjeren misforsto beskjeden fra selskapet. Foto: Martin Gramnæs
DATOKRØLL: Klager ville ha erstatning fra Wizz Air. Flyklagenemda mener passasjeren misforsto beskjeden fra selskapet. Foto: Martin Gramnæs Vis mer
Publisert

Å reise med fly kan føre til stress hos mange. Spesielt endringer i flytid kan få blodpumpa til å slå raskere hos mange.

Vi vet ikke om det er bakgrunnen for denne saken som nylig var opp i Flyklagenemda, men sikkert er det at en liten glipp hos passasjeren kostet vedkommende både tid og penger.

Hevder hun ble feilinformert

Det var tidlig 7. august i fjor at passasjeren skulle reise med Wizzair til utlandet med planlagt avgangstid klokken 17.25.

Vedkommende har overfor nemda forklart at hun på avreisedagen mottok en e-post og sms fra Wizz Air der det sto at avreisedagen var endret og at ny avgang ville være den 8. august. Da klager kom til flyplassen dagen etter viste det seg at dette ikke stemte, heter det i klagen.

Ingen på flyplassen eller hos Wizz Airs kundeservice visste hva som var skjedd. Klager ringte Wizz Air tre ganger og fikk alle gangene beskjed om at de ville ringe henne opp igjen, men det skjedde ikke. Da klager endelig kom i kontakt med Wizz Air og forklarte situasjonen fikk hun bekreftet at hun kunne kjøpe ny billett og få denne refundert, men at hun måtte sende en skriftlig klage.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer